Get Adobe Flash player



« July 2025 »
Pon Wt Śr Czw Pt Sob Ndz
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      





Igrzyska geograficzne – podsumowanie!

Igrzyska Geograficzne 2017

punktacja

 

uczeń Część 1

max 20 pkt

Część 2

max 18 pkt

Część 3

max 18 pkt

Część 4 max 18 pkt Część 5 max 20 pkt Suma

max 94 pkt

1705 13 17 18 18 17.5 83.5
NM19 16 17 14 16 6 69
#KOD123 15 17 16 13 9.5 70.5
111002 16 18 16 18 17 85
JD 16 18 17 18 17.5 86.5
13V2521 16 17 18 15 17.5 83.5
H2ONO 12 12
3A5 11 11
1012 12 18 17 18 16.5 81.5
JU 12 14 17 16 9.5 68.5
ZW 3 3
OR 3 12 13 28
2011 14 16 30
XVX 12 18 14 7.5 51.5
AK 15 15

Witajcie Młodzi Geografowie!!!

Nadszedł czas podsumowania naszej tegorocznej zabawy. Po długich podróżach z atlasem w ręku, pomimo wielu wyrwanych z głowy włosów i ogólnym przemęczeniu intelektualnym, zasłużyliście na odpoczynek w poczuciu dobrze wypełnionego zadania. Miło mi, że aż 15 osób znalazło czas, by nawiązać nić przyjaźni
z geografią. Dla mnie wszyscy jesteście zwycięzcami, choć na szczególne uznanie zasłużyli:

 

JAKUB FIEBICH, który pozostałym uczestnikom zabawy pokazał plecy,

ZOFIA WOŹNIAKOWSKA, która cały czas deptała mu po piętach oraz

WIKTORIA RADOJEWSKA i WERONIKA PIETRZAK, te też nie chciały odpuścić do ostatniej chwili!

 

Aby satysfakcji stało się zadość (z obu stron), część Waszych nagród czeka już w dzienniku, a drugą otrzymacie niebawem. Liczę, że geografia będzie dla Was już zawsze wielką przyjemnością i prawdziwą pasją. Nie bójcie się marzyć, odkrywajcie świat, podróżujcie i spełniajcie swoje marzenia.

Dziękuję Wam za wspólnie spędzony czas, za wspólny wysiłek i poczucie, że to co robimy ma sens.

Do zobaczenia na szlaku…

Joanna Zborowska

 

Igrzyska geograficzne cz. IV

Witaj Młody Geografie!

Nadszedł czas na czwartą, przedostatnią część tegorocznej edycji szkolnych Igrzysk Geograficznych. Tym razem zapraszam Was w podróż po parkach narodowych świata. Czeka na Was 6 wyjątkowych pod każdym względem miejsc kuli ziemskiej. Już tradycyjnie odszukaj w dostępnych źródłach podanych informacji, zweryfikuj je oraz uzupełnij tabelę i dokonaj lokalizacji opisanych obiektów na mapie świata (pamiętaj o czytelnym piśmie i dokładnych oznaczeniach). Nie traćcie czasu, ruszajcie na poszukiwania – na Wasze „podróżniki” czekam do 26 maja.

POWODZENIA!!!

j.z.

 

Numer opisu Nazwa parku Państwo, na obszarze którego znajduje się park
1.  

 

2.  

 

3.  

 

4.  

 

5.  

 

6.  

 

 

OPIS 1

Park ten to obowiązkowy przystanek na drodze do popularnych kurortów adriatyckich. Stanowi go grupa 16 jezior połączonych licznymi strumykami i rozlewiskami. Mnóstwo tu wodospadów i kaskad, a kolory wody – od turkusowego przez błękitny, aż po ultramarynę – tworzą bajkowy krajobraz. Jeziora swój kolor zawdzięczają silnemu nasyceniu wapieniem. Ze względu na charakter miejsca panuje tu stały szum, a czasami wręcz huk przyprawiający o zawrót głowy. Park utworzono w 1949 roku, a 30 lat później wpisano na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.

OPIS 2

O tym parku, położonym zaledwie 3 stopnie szerokości geograficznej od równika, mówi się Dach Afryki. Na jego obszarze żyje wiele zwierząt charakterystycznych dla regionu: gazele, nosorożce, słonie, czy małpy. Mają tu również swe siedliska zagrożone wyginięciem gatunki ssaków. Centralnym punktem parku jest rozległy masyw otoczony sawannami oraz lasami tropikalnymi. Rdzenni mieszkańcy regionu uważali go za magiczny i święty, a wśród niektórych budził tak dużą grozę, że nazywano go Górą Złych Duchów. Ten afrykański krajobraz opisywali na kartach swych książek m.in. Ernest Hemingway, czy Karen Blixen.

OPIS 3

Raj dzikiej przyrody narodził się z morza i nigdy nie miał połączenia z kontynentem. Dzięki znacznemu oddaleniu od stałego lądu zachowały i rozwinęły się tu wspaniałe okazy fauny i flory, które nie występują w żadnym innym miejscu na świecie. Kiedy w 1835 roku dotarł tam młody Karol Darwin i spędził raptem kilka tygodni, wystarczyło aby odnaleźć dowody na potwierdzenie swojej teorii ewolucji i powstania gatunków. Turystyka na obszarze zamierzchłego świata ma specyficzny charakter, gdyż zwiedzający mogą podziwiać miejscową faunę i florę jedynie ze statków. Obowiązuje tam ścisły zakaz biwakowania
i indywidualnego przebywania. Dziś kojarzony najbardziej z legwanami i żółwiami.

OPIS 4

Pionowe skały wznoszące się tysiące metrów nad odosobnionymi jeziorami i łąkami zajmują jedynie 3080 km² powierzchni. Obszar ten w 1864 roku stał się pierwszym państwowym parkiem. Na jego północnych krańcach rosną liczące sobie tysiące lat ogromne sekwoje, a nazwa parku pochodzi od przekręconego słowa, które w języku miejscowych Indian oznaczało szarego niedźwiedzia grizzly – „uzumati” –  innej osobliwości regionu. Dziś stanowi centrum wspinaczkowe świata. W dolinie można uprawiać wszystkie rodzaje wspinaczki: szczelinową, kominową, po ścianach, przewieszkach i inne. Ogromna skarpa El Capitan należy do największych ścian granitowych na świecie.

OPIS 5

W sercu półpustynnych równin wyrasta niespodziewanie największy skalny monolit na świecie, jedyny ślad po wypłukanych przez wodę starych górach. W 1958 roku obszar,
o którym mowa, objęto ochroną tworząc na 1325 km² park narodowy. Ponieważ tereny te należą do rdzennych plemion zamieszkujących kontynent i stanowią ich święte miejsca, udostępniono je turystom pod warunkiem, że goście będą traktować je z należytym szacunkiem. Święta góra to purpurowe wzgórze o 350 m wysokości i obwodzie 9 km. Wędrujące po niebie słońce zmienia barwy skały nadając jej nieziemski wygląd. W porze deszczowej strugi wody spływają strumieniami z gładkich ścian monolitu.

OPIS 6

Park narodowy utworzono w 1986 roku w celu ochrony unikatowych, naturalnych ekosystemów najstarszego i najgłębszego jeziora kuli ziemskiej. Jest częścią wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO regionu. Oprócz bogactwa fauny i flory chroni się tam także obiekty historyczno – kulturowe i archeologiczne sięgające czasów paleolitu. Każdego roku odwiedza go ok. 400 tyś. turystów, a ich największy napływ przypada na miesiące lipiec
i sierpień. Posiada dość dobrze rozwiniętą infrastrukturę turystyczną z polami namiotowymi.

Igrzyska geograficzne – punktacja po cz. III

Igrzyska Geograficzne 2017

punktacja

uczeń Część 1

max 20 pkt

Część 2

max 18 pkt

Część 3

max 18 pkt

Część 4 Część 5 suma
1705 13 17 18
NM19 16 17 14
#KOD123 15 17 16
111002 16 18 16
JD 16 18 17
13V2521 16 17 18
H2ONO 12
3A5 11
1012 12 18 17
JU 12 14 17
ZW 3
OR 3 12
2011 14
XVX 12 18

Igrzyska geograficzne cz.III

Witajcie Młodzi Geografowie!

            To już trzecia część tegorocznych Igrzysk Geograficznych. Zapraszam Was do kolejnego zadania, ale tym razem jeszcze trudniejszego. Czekają na Was opisy 6. miast kuli ziemskiej. Odszukaj w dostępnych źródłach podanych informacji, następnie zweryfikuj je oraz uzupełnij tabelę i dokonaj lokalizacji opisanych obiektów na mapie politycznej świata (pamiętaj o czytelnym piśmie i dokładnych oznaczeniach). Podpowiedź do zabawy niech stanowi fakt, że żadne z opisanych miast nie jest stolicą państwa. Na rozwiązania – podpisane kodem!!! – czekam do 4 maja.

POWODZENIA!!!

j.z.

 

Numer opisu Nazwa miasta Państwo, w którym znajduje się obiekt
1.  

 

2.  

 

3.  

 

4.  

 

5.  

 

6.  

 

 

 

OPIS 1

Miasto wyjątkowe pod każdym względem. Założone 25 kwietnia 421 roku, na licznych bagnistych wyspach. Z tego powodu ruch odbywa się tam drogą wodną lub pieszo. Współcześnie często podtapiane, atakowane przez zanieczyszczone morze niszczeje. Miejscowa ludność starzeje się i wymiera, a liczba turystów już dawno przekroczyła liczbę stałych mieszkańców. Ci jednak zachowują swoja odrębność, specyfikę, nie upadają na duchu, organizując dorocznie kolorowy karnawał.

 

OPIS 2

W przeciwieństwie do innych miast państwa, nie zostało założone jako kolonia karna. Pierwsi osadnicy – ludzie wolni – szukali terenów, gdzie mogliby wieść nowe, dostatnie życie. Dziś to serce finansów i handlu. Pośród mieszkańców Miasta Królowej przeważają brokerzy, prawnicy, bankierzy i dyrektorzy przedsiębiorstw oraz absolwenci miejscowych elitarnych szkół. Tętni życiem, ekscytuje sceną artystyczną oraz doznaniami „białego sportu”. Miasto rozsiadło się na brzegach rzeki, o której się mówi, że płynie do góry nogami, z mułem na powierzchni.

 

OPIS 3

Nazwa miasta wywodzi się od słowa z języka Huronów, oznaczającego „miejsce spotkań”. Już ok. 1000 r. p.n.e.  Indianie spotykali się tu, by handlować, nawiązywać kontakty. W wojnie brytyjsko – amerykańskiej pozostało lojalne wobec Korony i to Brytyjczycy stanowili do początków XX w. najliczniejsza grupę imigrantów. Dziś żyje tu ponad 90 grup etnicznych. Miasto podzielone jest na część wschodnią i zachodnią, przez drugą pod względem długości (1896 km) drogę na świecie.

 

OPIS 4

Miasto położone na przylądku, u podnóża wysokich gór z rozległymi dolinami spowitymi purpurową mgiełką.  Miejsce o rozmaitych nazwach: Przylądek Burz, Przylądek Fałszywy, Tawerna Mórz. Przez większą część roku panuje tu wspaniała pogoda, o typowych cechach śródziemnomorskich (z długim i upalnym latem oraz chłodną i deszczową zimą). Georgiańskie budowle wzniesione przez Brytyjczyków, brukowane ulice, wiekowe dęby mogą przypominać Europę, ale slumsy ciągnące się kilometrami na równinach położonych na wschód od miasta można zobaczyć tylko w Afryce.

OPIS 5

Miasto założyli w 1654 roku poszukiwacze złota. Na przełomie XIX i XX wieku napłynęła tam fala imigrantów z Włoch, Polski, Niemiec i Rosji. Tam powstała w 1871 pierwsza polska osada o nazwie Pielgrzymka, stanowiąca obecne przedmieścia aglomeracji. Uważana jest ona za najbardziej polskie miasto Ameryki Południowej. Osada zachwyci każdego planistę: obfitością zieleni, szerokimi alejami, ukwieconymi deptakami. Cieszy się sławą najczystszego w kraju.

 

OPIS 6

Tereny miasta były już prawdopodobnie zasiedlone w epoce kamienia łupanego. Położone jest u podnóża Ghatów Zachodnich, orzeźwiane przez morską bryzę. Gorące
i wilgotne lato zapewnia monsun, który przynosi często lokalne powodzie. Stanowił niegdyś światowe centrum handlu bawełną co przyczyniło się do wielkiego boomu gospodarczego. Dziś na wąskim pasie ziemi żyje 17 mln ludzi, a ich miasto jest największym w kraju ośrodkiem finansowym, handlowym, przemysłowym i kulturalnym (szczególnie filmowym).

Igrzyska geograficzne – punktacja po cz. II

Igrzyska Geograficzne 2017

punktacja

 

uczeń Część 1

max 20 pkt

Część 2

max 18 pkt

Część 3 Część 4 Część 5 suma
1705 13 17
NM19 16 17
#KOD123 15 17
111002 16 18
JD 16 18
13V2521 16 17
H2ONO 12
3A5 11
1012 12 18
JU 12 14
ZW 3
OR 3
2011 14
XVX 12

 

Igrzyska geograficzne cz.II

Witaj Młody Geografie!

Po „lekkiej” rozgrzewce w rozpoznawaniu parków narodowych Polski, pierwszej części tegorocznych Igrzysk Geograficznych, zapraszam Cię do kolejnego zadania. Tym razem do odszukania jest6 państw kuli ziemskiej (zadanie o tyle trudniejsze, że nie zamyka się w liczbie 23, a dotyczy ponad 200 nazw geograficznych). Odszukaj w dostępnych źródłach podanych informacji, następnie zweryfikuj je oraz uzupełnij tabelę i dokonaj lokalizacji opisanych obiektów na mapie politycznej świata (pamiętaj o czytelnym piśmie i dokładnych oznaczeniach). Na rozwiązania – podpisane kodem!!! – czekam do 13 kwietnia.

POWODZENIA!!!

j.z.

Numer opisu Nazwa państwa Stolica państwa
1.  

 

2.  

 

3.  

 

4.  

 

5.  

 

6.  

 

 

 

 

OPIS 1

Jest to państwo wyspiarskie położone na obszarze południowo-zachodniego Pacyfiku, w odległości ok 42 km od równika. Trzecie po Watykanie i Monako najmniejsze państwo świata. Obecnie zamieszkuje je niespełna 10000 osób.

 

OPIS 2

Azjatycka monarchia, administracyjnie podzielona na 24 prowincje
i specjalny okręg administracyjny, którym jest stolica państwa. Najsłabiej zurbanizowany kraj azjatycki, zamieszkiwany przez ludność, której 65% to analfabeci (co jest skutkiem jego trudnej przeszłości politycznej).
W latach 70. XX wieku objęte było wojną domową, podczas której na pewien czas władzę przejęło eksternistyczne ugrupowanie Czerwonych Khmerów. Ma trzech sąsiadów.

 

OPIS 3

Kraj wyżynny i górzysty. Prawie 50% jego powierzchni porastają lasy. W jego południowo-zachodniej części licznie występują zjawiska krasowe. To państwo przynależne do NATO i UE, a od 2007 roku także członek strefy EURO.

 

OPIS 4

Najmłodsze państwo świata, które powstało kończąc najdłuższą wojnę domową w Afryce. Dziś charakteryzuje się najgorszymi wskaźnikami zdrowotnymi społeczeństwa, dużą umieralnością niemowląt i rodzących matek, a także nasilającym się problemem głodu.

OPIS 5

Jedno z państw, które prowadziło ze swym sąsiadem krótką wojnę 100 – godzinną, zwaną też Wojną Futbolową. Ryszard Kapuściński pisze o nim: „Jest zbyt duszno. Wilgotne, lepkie powietrze wypełnia pokój. Zresztą nie jest to powietrze,
a mokra wata. Oddychać – znaczy tyle, co łykać kłębki waty nasączonej ciepłą wodą. (…) Tną moskity, hałasują małpy. O szóstej rano, przez cały rok niezmiennie
o szóstej rano – wstaje słońce.” NIE jest to najmniejszy kraj międzymorza środkowoamerykańskiego.

 

OPIS 6

Jedno z nielicznych państw, z którym Polska posiada bardzo ograniczone stosunki dyplomatyczne. Obywatel Polski przy wjeździe do tego nadmorskiego, amerykańskiego kraju musi okazać wizy pobytowe i tranzytowe, a jeśli podróż ma inny charakter niż turystyczny niezbędne jest zaproszenie. O wizę można aplikować w Ambasadzie tego państwa w Hadze lub Konsulacie Generalnym w Amsterdamie.

Igrzyska geograficzne – punktacja po cz. I

Igrzyska Geograficzne 2017

punktacja

 

uczeń Część 1

max 20 pkt

Część 2

 

Część 3 Część 4 Część 5 suma
1705 13
NM19 16
#KOD123 15
111002 16
JD 16
13V2521 16
H2ONO 12
3A5 11
1012 12
JU 12
ZW 3
OR 3

 

Igrzyska geograficzne cz.I

MŁODY GEOGRAFIE!

            WITAM CIĘ W KOLEJNYM SEZONIE SZKOLNEGO KONKURSU „IGRZYSKA GEOGRAFICZNE”. MAM NADZIEJĘ, ŻE UDZIAŁ W TEJ NAUKOWEJ ZABAWIE SPRAWI CI WIELE ROADOŚCI I SATYSFAKCJI. LICZĘ, ŻE PONIESIONY TRUD
W DRODZE DO ZWYCIĘSTWA PRZYSPORZY CI NOWEJ WIEDZY I USZEREGUJE TĄ, KTÓRĄ JUŻ POSIADASZ. WIERZĘ, ŻE POMOŻE CI ODKRYĆ POSIADANE I, BYĆ MOŻE SKRZĘTNIE UKRYWANE: TALENTY PRZYRODNICZE, NAUKOWE, CZY DETEKTYWISTYCZNE. ZAPRASZAM DO WSPÓŁPRACY.

ŻYCZĘ WAM ŚWIETNEJ ZABAWY I WIELKICH ODKRYĆ GEOGRAFICZNYCH.

 

 

Przed Wami pierwsza część  tegorocznej edycji Igrzysk Geograficznych. Przedstawiam Wam krótkie opisy 5 parków narodowych z  terenu Polski. Waszym zadaniem jest prześledzić zapisany tekst i w dostępnych źródłach wiedzy geograficznej odczytać, którego z parków dany opis dotyczy. Następnie uzupełnić tabelę o poszukiwane informacje i zlokalizować omawiany obszar na mapie konturowej Polski, zaznaczając go liczbą odpowiadającego mu opisu.

powodzenia!!!

na Wasze odpowiedzi (podpisane wybranym przez Ciebie kodem) czekam do 17 marca.

Joanna Zborowska

 

OPIS 1

Rzeka przepływająca przez park jest jedyną europejską, która zachowała w całym swoim biegu naturalny charakter. Nad licznymi bagnami górują kilkunastometrowe ciągi piaszczystych wydm pokrytych lasami i suchymi łąkami. Tworzą one niezwykłe punkty widokowe. Na obszarze parku
II wojnę światowa przeżyło kilka łosi. Ich potomkowie ponownie skolonizowali kraj i do dziś mają tutaj największą ostoję.

 

OPIS 2

                Niewielkie fragmenty naturalnych drzewostanów Puszczy Karpackiej zachowały się wysoko
w górach. Rozległe i naturalne w dużym stopniu lasy stały się schronieniem dla puszczańskiej zwierzyny: wilków, rysi, niedźwiedzi i ich potencjalnych ofiar: jeleni, saren, dzików. Góry mają łagodne, kopulaste wierzchołki oczywiście porośnięte lasem.

 

OPIS 3

                Park ten powstał stosunkowo niedawno, aby chronić grupę niezwykłych jezior. Otaczające je bory skutecznie izolują cenne zbiorniki wodne od zgubnego wpływu cywilizacji. Na terenie parku 97% drzew to sosny, gdyż na ubogich, piaszczystych glebach nie chce rosnąć nic innego. W granicach parku znajduje się 26 akwenów wodnych, wśród których znajdują się rzadkie w Europie jeziora lobeliowe.

 

OPIS 4

                W całości położone na terenie polodowcowym, stanowi znakomity przykład, jak wiele środowisk może istnieć w typowym pejzażu nizinnym. Pozostałością zlodowacenia bałtyckiego jest ukształtowanie tereny z rozległymi morenami, wąskimi ozami, głębokimi rynnami, podługowatymi drumlinami. Obecne tam jeziora, a jest ich 70, znajdują się w różnych stadiach zarastania. Przez ostatnie 100 lat powierzchnia wód parku zmniejszyła się o 25%, a ich niedawną granicę wyznaczają bagna.

 

OPIS 5

                Jest najbardziej urozmaiconym parkiem w naszym kraju. Obejmuje zalesione wzgórza, bagna, pojezierze, urwiste brzegi morskie i oczywiście morze. Park leży na wyspie, a jego największą atrakcją są klify, które opadają prawie 100-metrowymi pionowymi ścianami do morza. Najciekawszymi ssakami są szare foki i morświny, żyjące w wodach Bałtyku.

 

 

NAZWA PARKU SYMBOL PARKU REGION GEOGRAFICZNY, W KTÓRYM PARK SIĘ ZNAJDUJE

 

 

mapa

 

 

 

Plan rekolekcji

Rekolekcje wielkopostne 2017 r.

13-15.03.2017r.

PUBLICZNEGIMNAZJUM PONIEC

Poniedziałek – 13.03.2017 r.

    900 – 955     Projekcja filmu religijnego  w kinie.

  1000 – 1015   Przerwa

1015 – 1100   Nauka rekolekcyjna w  Kościele Chrystusa

Króla (ks. Rafała)

Wtorek –  14.03.2017 r.

   900 – 945     Nauka rekolekcyjna w kinie

   950 – 1010   Przerwa

1010 – 1100  Nauka rekolekcyjna w kościele Chrystusa

Króla (ks. Rafał).

Środa – 15.03.2017 r.

900 – 1000 Msza św. w Kościele Chrystusa Króla.

Uczniowie otrzymują tzw. suchy prowiant.

Przywozy i odwozy wg odrębnego planu!

Obiadów w tych dniach nie będzie!

 

GLOSOWANIE_SZKOŁA MAŁEGO INŻYNIERA

CZY ODDAŁEŚ JUŻ  DZISIAJ GŁOS?

TO OD CIEBIE ZALEŻY CZY ZNAJDZIEMY SIĘ W FINALE !

JESTEŚMY NA 90 POZYCJI, MOŻESZ JESZCZE TO ZMIENIĆ! TO TYLKO JEDNO KLIKNIĘCIE, NIE CZEKAJ ODDAJ GŁOS!

 

WARSZTATY CZYTELNICZE

Polonistki z naszego gimnazjum 18 listopada 2016 roku, wzięły udział w warsztatach czytelniczych w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2014 – 2020. Temat szkolenia: Rozwijanie kompetencji czytelniczych na wszystkich etapach kształcenia – aktywizujące metody pracy z książką wśród dzieci i młodzieży. Teraz przed paniami nowe czytelnicze wyzwania, powodzenia.

 

GODZINY OTWARCIA BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

Biblioteka  szkolna  dla uczniów gimnazjum

czynna  jest w  poniedziałek, wtorek, środę  i

czwartek na przerwie po 5 lekcji 12.35 – 12.55.

 

 

KONKURS RECYTATORSKI

SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI

TEMAT: ” ZŁOTA POLSKA JESIEŃ  W POEZJI I PROZIE”.                   

              

Chętnych prosimy o zgłaszanie się do pani A. Siamy.

Termin konkursu: 29 listopada 2016 roku w sali nr 12.

                                       Serdecznie zapraszamy.

 

 

„SZKOŁA MAŁEGO INŻYNIERA”

Projekt, który realizowany jest wspólnie przez Volkswagen Poznań oraz Fundację Rozwoju Edukacji Małego Inżyniera. Nasza szkoła zgłosiła chęć udziału i została zakwalifikowana do projektu. W ramach projektu placówki oświatowe mogą uzyskać kompletny i unikatowy zestaw, który dostarczy im wiedzy, narzędzi oraz pomysłów do zarażenia pasją do robotyki uczniów szkoły. W skład każdego z nich wchodzą: zestawy klocków LEGO® MINDSTORMS® EV3 do budowy oraz programowania robotów o wartości 6000 złotych, całodniowy festiwal technologiczny odbywający się w zwycięskiej szkole, pełen niezwykłych pokazów stanowisk edukacyjny oraz warsztatów z zakresu robotyki oraz programowania dla wszystkich uczniów szkoły.

  • By mieć szansę na wygraną należy oddać jak największą liczbę głosów na swoją placówkę.
  • By oddać głos wystarczy kliknąć w link: http://szkolamalegoinzyniera.pl/zaglosuj-na-szkole, a następnie wybrać odpowiednią szkołę i ikonę „Oddaj głos”. W tym momencie za pośrednictwem strony macie również możliwość zachęcenia znajomych do głosowania na Waszą placówkę poprzez udostępnienie wpisu na portalu społecznościowym Facebook. Po poprawnym oddaniu głosu pojawi się komunikat o jego przyjęciu. Liczba głosów na Waszą placówkę powinna wzrosnąć o jeden punkt.
  •  Od 15 listopada możesz raz dziennie oddać głos. Warto zachęcać kolegów koleżanki, nauczycieli, rodziców do głosowania na Naszą placówkę, bo każdy głos ma znaczenie ! Każda osoba może oddać jeden głos dziennie!!! Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie: www.szkolamalegoinzyniera.pl
  • Głosowanie trwa do 18 grudnia 2016 r.

Zachęcam i zapraszam do głosowania!

Koordynator akcji _A. Szumna

 

 

TEMATY PROJEKTÓW GIMNAZJALNYCH DLA UCZNIÓW KLAS III

 

1. Twórcze podejście do makulatury. J.Zborowska
2. Kto mieszka w Poniecu/gminie Poniec? (badanie struktury demograficznej). J.Zborowska
3. Żyj zdrowo i kolorowo. R.Kędzierska
4. Co czytali sobie nasi nauczyciele kiedy byli mali? A.Siama
5. Gry edukacyjne – lektury gimnazjalne. A.Siama
6. Tolkienowski świat. A.Siama
7. Śmieszą, bawią i uczą – bajki Krasickiego na scenie. A.Siama
8. Zjawiska fizyczne w obiektywie. L.Godziewska
9. Sól soli nierówna. L.Godziewska
10. Sprawne ręce – wykorzystanie technik papieroplastycznych. A.Szumna
11. Multimedialna wycieczka A.Szumna
12. Papierowe wariacje – dekoracyjna moc szarego papieru. A.Szumna
13. „… i właśnie dlatego warto uczyć się języka angielskiego.” M.Mikulska-Kostrzewa
14. Ilustrowany przewodnik po naszej gminie dla turystów anglojęzycznych. M.Mikulska-Kostrzewa
15. „Od Bacha do hip-hopu” – przedstawienie muzyczne. B.Cieślak-Czabajska
16. Zwyczaje i święta w Niemczech. A.Piasecka
17. Najciekawsze miejsca w Niemczech. A.Piasecka
18. Znani i zasłużeni Niemcy i ich osiągnięcia. A.Piasecka
19. Kulinarna podróż po krajach niemieckojęzycznych. A.Piasecka

NABÓR DO PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W PONIECU

 

 Do dnia 10.06.2016 r. należy złożyć wniosek o przyjęcie do gimnazjum (Druk nr 1)  na rok szkolny 2016/2017

Do dnia 28.06.2016 r. uzupełnienie wniosku o:

  • świadectwo ukończenia Szkoły Podstawowej
  • zaświadczenie o wynikach sprawdzianu
  • 1 zdjęcie (podpisane)
  • druk dane osobowe (Druk nr 3)
  • deklaracje (Druk nr 2)

Do dnia 20.07.2016 r. potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do gimnazjum.

Druki do pobrania w sekretariacie gimnazjum i na stronie www link